laatste dag en vertrek - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Talentstad Praktijkonderwijs - WaarBenJij.nu laatste dag en vertrek - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Talentstad Praktijkonderwijs - WaarBenJij.nu

laatste dag en vertrek

Door: Jan Willem

Blijf op de hoogte en volg Talentstad

14 Juni 2018 | Nederland, Zwolle

De laatste dag en de terugreis.

Woensdag 13-06-2018 hebben we `s morgens gewerkt op de camping, dit waren de laatste klusjes. Nicole heeft bloempotten gevuld met mooie bloemen, Rico en Douwe hebben samen met Mn. Vermeer de trap verplaats en de wal aangevuld met zand en veel stenen. Samantha heeft samen met Mn. Spannenberg de kraan en de afvoer van de wastafel in de badkamer van de Chambre `d Hote geplaatst. Om 12:30 uur hebben we geluncht en zijn na het eten vertrokken naar Albi. In Albi staat de grootste Kathedraal van Europa gemaakt van baksteen. Deze kathedraal hebben we ook bezocht, de buitenkant was heel erg mooi en groot. Maar toen we binnen kwamen was het nog indrukwekkender. Wat een mooi orgel en wat een mooie beschilderingen ( er was geen stukje muur kaal). Hier hebben we een poosje rond gelopen en gezeten. We hebben door de stad gelopen en heel veel mooie dingen gezien, Albi is een hele mooie stad.
Op de terugweg zijn we nog even naar de Aldi geweest om wat inkopen te doen voor de terug reis, achteraf was dit niet helemaal nodig want Dineke had ook al van alles voor ons gekocht, we verhongeren dus niet op de terugweg…..
Toen we aankwamen bij Harry en Dineke was de tafel al gedekt en konden we direct eten, mocht ook wel want het was al 19:30 uur en we hadden behoorlijke trek. Het eten was weer geweldig zoals dit de hele week al was. En alles wat niet uit eigen tuin komt wordt aangevuld door producten van Douwe`s favoriete merk ECO Plus. En zo heeft hij ook nog een favoriete winkel ontdekt, de GIFI, een combinatie tussen de Action, Kwantum, Leenbakker, Xenos en Ikea…..
Na het eten zijn we de koffers in gaan pakken en hebben deze vast in de bus gezet, zodat we de volgende morgen alleen de toilettas nog maar hoefden te pakken. Nog even wat drinken en dan de tent in, want de volgende morgen moeten we weer vroeg op. ( de wekker staat op 5:00 uur)
Donderdagmorgen om 5:00 uur ie er al veel bedrijvigheid op de camping, het is nog donker maar iedereen is al druk, Mn. Vermeer smeert al brood een ander is zich aan wassen en weer ander doet iets waar eigenlijk iedereen de dag wel mee begint………..
Als de koffie op is nemen we afscheid van Dineke, Harry en Stijn en natuurlijk van Puk en Joep ( de honden). We vertrekken om 5:55 uur naar Nederland, nu 5 minuten eerder dan toen we vertrokken uit Nederland ( hebben we dat weer goed gemaakt).
We hopen vanavond om +\- 21:30 uur in Zwolle aan te komen.

• 14 Juni 2018 - 09:25

Annet:

Wat een gave stage hebben jullie gehad, veel afwisselend werk!
    En natuurlijk ook nog wat gezien van de omgeving!
    Een goede en veilige reis terug en dan maar nagenieten!

• 14 Juni 2018 - 11:01

Jolande:

Fijn dat jullie weer op de terugweg zijn. Lang genoeg weggeweest. Nicole we zijn blij dat je er maandag weer bent!! Op dit moment zijn jullie vlakbij Parijs. Nog even....
    Tot gauw! A bientot!!

• 14 Juni 2018 - 13:54

Renate Schakelaar:

Wat een bijzondere tijd hebben jullie meegemaakt
    Hard gewerkt, geleerd, leuke dingen gedaan en het gezellig gehad met elkaar.
    En aan alle leuke dingen komen een einde en vast een hele boel verhalen
    die wij gaan horen.
    Tot vanavond!

• 14 Juni 2018 - 15:18

Monique Geerts:

Het was voor jullie een mooie tijd in Frankrijk. Veel gewerkt maar ook leuke dingen gedaan.
    Vanavond zien we elkaar weer.
    Voor Bram en Jan Willem; Heel erg bedankt voor de goede zorgen en begeleiding van de kinderen!!!
    Maar dit geldt ook voor Harrie en Dineke in Frankrijk!!!