vertrek naar Montirat - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Talentstad Praktijkonderwijs - WaarBenJij.nu vertrek naar Montirat - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Talentstad Praktijkonderwijs - WaarBenJij.nu

vertrek naar Montirat

Door: Jan Willem

Blijf op de hoogte en volg Talentstad

06 Juni 2018 | Nederland, Zwolle

De reis naar Montirat.

Dinsdagmorgen 05-06-2018 om 6.00 uur was het de bedoeling om te vertrekken naar Frankrijk,.
Dit werd 6.05 uur want meneer Vermeer en Spannenberg moesten nog een kop koffie scoren.
Nadat iedereen afscheid van het thuisfront had genomen werden de deuren van de bus gesloten en werd koers gezet richting Belgie.
Dit ging heel voorspoedig, al werd het bij Nijkerk wel even druk en moesten we poosje stapvoets rijden, dit had geen negatieve uitwerking op de sfeer.

Na een paar uur passeerden wij de Belgische grens, en nam meneer Vermeer het roer over.
Dit was ook het moment waarop Rico vond dat er ontbeten moest worden.
Gelukkig had Rico zijn moeder gehaktballetjes gemaakt en konden wij deze (om een uurtje of 9.00) gebruiken als ontbijt, heerlijk.
Na het ontbijt viel de 1 na de ander in slaap..........behalve natuurlijk de chauffeurs en Samantha, wat ze ook probeerde ze kon niet slapen, dan maar een zakje pinda`s opeten.

Belgie waren we zo door, alleen bij Antwerpen was het een beetje druk maar geen files wel slecht wegdek, kaboem, kaboem, kaboem, waardoor iedereen weer wakker was.

Nu zijn we in het Franse land aangekomen, daar maar weer een parkeerplaats op gezocht om even de benen te strekken en een bolletje te eten en een kopje koffie te halen.
Dit was voor Douwe het moment om te laten zien hoe hij zijn Franse taal beheerst, en om samen met Rico koffie te gaan halen.
ze kwamen allebei terug met koffie, maar of ze deze koffie nu echt bedoeld hadden???? :-)
En natuurlijk even naar het toilet. het jammere van deze stop was wel dat Douwe even met zijn schoenen in de klei moest gaan staan en dit alles mee nam de bus in zodat er de hele verdere rit gekleid kon worden...........

Onderweg werd er muziek geluisterd gegeten/gedronken en spelletjes gedaan, zelfs Nicole kon het voor elkaar krijgen om tussen de lijntjes te kleuren....
Bij Limoges zijn we bij de KFC even wat gaan eten.
Vanaf hier was het nog ongeveer 180 km rijden naar Montirat, we zijn er bijna, maar nog niet helemaal.................. wat duurde dat laatste stuk lang............
De laatste 50 kilometer ging over binnenwegen, was wel mooi maar ging niet snel.
Tegen 21:15 uur kwamen we aan vlak bij de camping, alleen namen we daar de verkeerde afslag (overgens de eerste keer), deze weg ging stijl omhoog, wel spannend, gelukkig konden we boven aan keren om weer terug te gaan.
Nu wel de goede afslag genomen en om tegen 21:30 uur aan te komen bij Harry, Dineke en Stein, waar wij warm verwelkomd werden.

Helaas regende het wel, maar we hebben heerlijk nog even buiten gezeten met een lekker bord soep en broodjes knakworst, die Dineke en Harry voor ons klaar gemaakt hadden.
daarna de koffers in de tent gezet (bedden waren al opgemaakt), nog even wat gedronken en toen naar bed.
Waar iedereen binnen de kortste keren lag te ronken...........

• 06 Juni 2018 - 15:30

Remco:

Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad. Het zag er al gezellig uit zo vroeg in de morgen.
    Veel plezier en succes de komende tijd!

• 06 Juni 2018 - 16:33

Inge Schulkes:

Wat leuk om te lezen zijn we er toch een beetje bij! Gehaktballen van moeder RICO doet me aan vroeger denken...Ik zat dan in een auto vol bepakt met het hele gezin bij mijn moeder op schoot voorin de auto en op de vloer stond dan een pan met gehaktballen voor als we aan kwamen :-). Werk ze daar en ook zeker genieten!

• 06 Juni 2018 - 16:37

Jolande Elhalawany:

Die klei!!!!!!Getver ik ruik het hier!! Maar wat leuk dat jullie er zijn!
    Ik heb Douwe aangezet in de techniek les. Hij had een geweldig antwoord op de vraag of hij dan ook wel handig was, i.v.m. klussen op de camping. Zijn antwoord: Neu dat niet! Klonk erg grappig!

Inmiddels zijn jullie alweer twee volle dag weg. Ik hoop dat het mooi weer is geworden.
    Veel plezier en geniet van Frankrijk!
    Ik kijk uit naar het volgende verslag!
    Salut!

• 06 Juni 2018 - 17:35

Van Der Vorm:

Ehm, wat is het uiteindelijk geworden Douwe? Een fantasiedier?

• 06 Juni 2018 - 18:20

Carien:

Dat klinkt als een gezellige heenreis. Heel veel plezier nog en ik kijk uit naar het beeldje dat Douwe gekleid heeft

• 06 Juni 2018 - 19:17

Renate Schakelaar :

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Maak er een gezellige tijd van met elkaar

• 07 Juni 2018 - 07:40

Jandwine Kuper:

Leuk verslag....en knap hoor dat jullie de stemming er zo goed hebben ingehouden...was wel een erg lange reis! Vandaag alweer jullie tweede echte werkdag. Ik hoop dat inmiddels het zonnetje bij jullie ook schijnt. Veel succes en plezier vandaag. Ik kijk uit naar het volgende verslag.