Na regen komt zonneschijn - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Talentstad Praktijkonderwijs - WaarBenJij.nu Na regen komt zonneschijn - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Talentstad Praktijkonderwijs - WaarBenJij.nu

Na regen komt zonneschijn

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Talentstad

11 Juni 2018 | Nederland, Zwolle

Vanmorgen ging op tijd de wekker om met elkaar de betonvloer te gaan storten voor het nieuwe toiletgebouw. Althans dat was de bedoeling. Afgelopen nacht was al menig druppel regen op het tentdoek gevallen en dat ging door tijdens het ontbijt......de koffie.......de controle van de mail.......het bijwerken van de financiën..........terwijl Harrie voorbij liep om toch voorbereidingen te treffen voor het storten. Dat vonden we toch wel een beetje, laten we zeggen stimulerend. De werkkleding hadden we al aan dus we konden zo aansluiten in de regen om te gaan storten.
Zo gezegd zo gedaan en na een half uur lag het eerste hoopje beton er in. Vele handen maken licht werk, nou ja licht........dat was het echt niet. Een zware, natte klus die zo rond 14.00 uur stokte want de lunch was klaar. Douwe en Dineke hadden in de ochtend de boodschappen gedaan in Villefranche en hadden een heerlijke lunch gemaakt voor de natgeregende werkers. Na de lunch moest nog een klein beetje beton gemaakt worden zodat het laatste stukje volgestort kon worden. Onze "oud" bouwvakker (Jan Willem) was in zijn element en heeft er een super gladde vloer in gestreken, apetrots was hij en Harrie niet minder.
Tijdens het storten heeft Samantha in de badkamer van de Chambre d'hote alle wanden nog schoongemaakt die de dagen er voor gevoegd waren. Rico heeft de nodige scheppen zand, grind en cement in de molen gedaan samen met Stijn. Nicole heeft diverse hand en spandiensten verleend hetgeen hard nodig was.
Tijdens het schrijven van dit verslag krijg ik te horen dat de vloer al aan het harden is en er supermooi uitziet, een mijlpaal. Daar hadden we aan het einde van de middag overigens al een borrel op gedronken met elkaar.
Hard werken kost veel energie en dat werd gecompenseerd met een heerlijke zelf gebakken patat, hamburgers en eigengemaakt salade.
O ja wat ook leuk was, was het schieten met een buks op een blikje. Allemaal een keertje proberen het blikje van het paaltje afschieten, moeilijk maar toch lukte het een paar keer. Dit alles onder streng toezicht van Stijn die vooraf de nodige instructie had gegeven.
Na de maaltijd deelde Douwe aan de jongste 4 telgen nog een zelfgemaakt potje jam uit, ja zelf gemaakt door Douwe.
Het is inmiddels kwart voor tien, een laat tijdstip voor het verslag, niet gemaakt door een van de leerlingen want die liggen inmiddels op een oor. Moe maar voldaan na een dag hard werken.
En de zon na de regen die hebben we echt nog even gezien en gevoeld vandaag, heerlijk.
Morgenvroeg gaan we verder en starten we weer met een ontbijt om 8.00 uur, een werkoverleg en aan het einde van de dag een verslag van een van de leerlingen.

Groet Bram

• 12 Juni 2018 - 04:59

Renate Schakelaar:

Wat zijn jullie weer druk geweest, zelfs bij regen.
    Gelukkig is de vloer klaar en hebben jullie na hard werken ook tijd voor ontspanning gehad.
    En een lekker potje jam.....mmmmm
    Veel succes bij de laatste dagen.

• 12 Juni 2018 - 10:40

Mon Ique:

Dat was weer een drukke dag!!
    Alle verslagen zijn leuk om te lezen.
    Fijn dat het goed gaat met het werk en fijn dat jullie veel plezier hebben.